Wij zijn bij Mr-Orange terecht gekomen via een wederzijdse klant. We hoorden de positieve verhalen en hebben contact opgenomen toen wij zelf ICT vraagstukken hadden. Onze server was verouderd en werkte daardoor erg traag. Onze insteek was om de cloud in te gaan. Overal vandaan kunnen werken, vanuit huis, kantoor, de klant, onderweg. Het leek me voor ons bedrijf de ideale oplossing.

ICT-scan

Ik ben toen hier en daar gaan informeren en onze vraag uitgezet bij een aantal partijen. Mr-Orange reageerde als eerste en met het meest concrete antwoord. Daarom hebben we Mr-Orange gevraagd een haalbaarheidsonderzoek, de ICT-scan, te doen en prijzen op te stellen.

Mr-Orange kwam toen met een alternatief voor de helft van de kosten.

Helaas vielen de kosten ons toch wel tegen. Voor een klein bedrijf als het onze, wogen die niet op tegen de voordelen van werken in de cloud. Mr-Orange kwam toen met een alternatief voor de helft van de kosten. De oplossing was het plaatsen van een nieuwe server, met automatische back-ups over het internet. We hebben de prijs die Mr-Orange daarvoor rekende geverifieerd en vergeleken met andere aanbieders en die bleek zeer concurrerend te zijn en dus hebben we hen de opdracht gegeven.

Door bij iedere stap onderzoek te doen en prijzen te vergelijken, wisten we zeker dat we de juiste keuze maakten. De kosten waren voor ons heel belangrijk. Had een andere aanbieder het nog goedkoper kunnen doen, dan had die de opdracht geregen. Mr-Orange kwam er gewoon steeds erg goed uit in de vergelijkingen.

Korte lijnen, duidelijkheid en nazorg

Na de installatie van de nieuwe server en het verzorgen van de back-ups over internet ondersteunt Mr-Orange ons nog regelmatig met bijvoorbeeld het updaten en inrichten van software waar we mee werken. Wat hen kenmerkt is het meedenken, de begeleiding die ze geven en dat ze niet afwachten totdat ik me meld. Ik kan er bij hen van op aan dat als ik een probleem meld, dat het binnen de kortst mogelijke tijd wordt opgelost. En een week erna krijg je dan nog een mailtje, of ‘het allemaal weer goed werkt?’ Dat stukje attente nazorg stel ik zeer op prijs.

Ik heb nu geen zorgen meer over de ICT.

De lijnen zijn kort, en mede daardoor heb je altijd duidelijkheid als je een probleem aankaart. Je weet dat het direct wordt opgepakt, zonder dat het nog langs vier andere bureaus hoeft te gaan.

Ik heb nu geen zorgen meer over de ICT. Voorheen regelde ik dit allemaal zelf. En dat kostte me gewoon te veel tijd. Tijd die ik veel beter kan steken in ons eigenlijke werk: de financiële administratie voeren voor onze klanten!

Door de samenwerking met Mr-Orange blijf ik wel op de hoogte van ontwikkelingen en weet ik het hoe en wat, van de ICT. Ik snap het wat en waarom, maar ik hoef me geen zorgen meer te maken over het vinden van de oplossing voor een ICT probleem. Dat doet Mr-Orange nu voor mij, en dat scheelt mij veel kostbare tijd.

EQ administraties verricht voor ondernemingen in het midden- en kleinbedrijf diverse administratieve en fiscale diensten. De dienstverlening bestaat voornamelijk uit periodieke administratieve verwerking van financiële administraties en loonadministraties. Het opstellen van jaarrekeningen en aangiften inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting. www.eqa.nl