Als IT-professional is het van cruciaal belang om voortdurend bij te blijven. Onze dynamische branche ontwikkelt zich in razend tempo en nieuwe technieken dienen zich steeds weer aan. Kijk alleen al naar de ontwikkelingen rondom kunstmatige intelligentie van de laatste tijd. Voor je het weet loop je achter. Door continu te werken aan de kennis en vaardigheden van onze medewerkers, motiveren we niet alleen onze mensen, maar zorgen we ook voor nóg blijere klanten. In deze blog vertelt Jeroen Peeters, teamleider Support & Beheer bij Mr-Orange, hoe we dat doen.

Externe trainingen van leveranciers en derden

Als onafhankelijke organisatie streven we naar brede inzetbaarheid en kennis van diverse oplossingen. Als Microsoft-partner werken we samen met leveranciers die zowel licenties als trainingen aanbieden, op commercieel en technisch gebied, waardoor we onze kennis van Microsoft-producten verdiepen. We werken ook samen met gespecialiseerde securityleveranciers, zoals firewallaanbieders, om onze kennis op het gebied van beveiliging uit te breiden.
Via online webinars blijven we op de hoogte van de producten die we zelf gebruiken, zoals ons servicemanagementpakket, en passen we nieuwe functionaliteiten direct toe. Naast trainingen van onze leveranciers, kijken we naar andere instanties die trainingen aanbieden, rekening houdend met de behoeften van onze klanten en de ontwikkelingsbehoeften, het niveau en de ambities van onze medewerkers. Op deze manier kunnen zij hun kennis en vaardigheden verder ontwikkelen, terwijl we als organisatie optimaal bijdragen aan het succes van onze klanten, met focus op systemen, netwerken, cloud en cybersecurity.

Kennissessies en workshops

Bij Mr-Orange hechten we waarde aan het onderling delen van kennis en ervaringen. Dat doen we door middel van workshops en kennissessies. Om elkaar steeds weer bewust te maken van beveiligingskwesties, organiseren we regelmatig informatiebeveiligingsworkshops. Deze workshops geven de medewerkers aan elkaar, waarbij we iedereen de mogelijkheid geven om een presentatie te geven over beveiligingsgerelateerde onderwerpen. Vaak organiseren we deze workshops in de avond, waarbij we eerst gezellig samen eten en daarna aan de slag gaan in een interactieve workshop over security-awareness. Daarnaast organiseren we regelmatig tussentijdse kennissessies. Op een woensdag- of vrijdagmiddag krijgen medewerkers de gelegenheid om nieuwe dingen te delen die ze hebben geleerd of collega’s te vertellen over een innovatieve manier waarop ze een probleem hebben opgelost. Zo kunnen we van elkaar leren, ideeën uitwisselen en elkaar inspireren.

Persoonlijk OntwikkelPlan

Door het samenstellen van een Persoonlijk Ontwikkelplan ondersteunen we de individuele groei en ontwikkeling van onze medewerkers optimaal. We kijken naar de individuele kwaliteiten van medewerkers en bepalen waar verdere ontwikkeling nodig is en dat leggen we vast in een POP. Zo’n Persoonlijk Ontwikkelplan omvat verschillende onderdelen die gericht zijn op zowel technische aspecten als soft skills. Een belangrijk onderdeel van het POP is het bepalen van geschikte trainingen om de technische kennis van de medewerker verder te ontwikkelen.
Ook communicatietrainingen nemen we op in het POP. Zeker in de IT-wereld maakt begrijpelijke en heldere communicatie naar klanten het verschil. Behalve de technische skills zijn ook sterke communicatievaardigheden onmisbaar. Daarnaast is persoonlijke coaching een onderdeel van het POP. Wij geloven dat dat bijdraagt aan de motivatie van onze mensen. Tot slot omvat het POP de mogelijkheid voor specialisatie. Binnen de vier gebieden van systemen, netwerken, cloud en security kunnen medewerkers aangeven waar hun interesses liggen, en zich daarin verder specialiseren.

IT met persoonlijke aandacht

Bij Mr-Orange geloven we dat aandacht voor de ontwikkeling van onze mensen zorgt voor gemotiveerde medewerkers. Gemotiveerde en kundige medewerkers zorgen voor blije klanten. Wij willen dat onze mensen proactief contact onderhouden met onze klanten, weten wat er speelt binnen hun organisatie en gericht en efficiënt kunnen bijdragen aan een vlekkeloze werkervaring. Allen zo kunnen we die persoonlijke aandacht waar we zo trots op zijn, waarborgen.

Ook zin in IT met persoonlijke aandacht?

Lijkt het je ook wel wat om een IT-partner te hebben die blij wordt van persoonlijke beleving en service? Neem contact met me op, of bel naar 0168-700501. We leren je graag kennen!