Wie kent het niet? Je belt een helpdesk en je moet eerst uitleggen wie je bent, misschien zelfs wel voor de derde keer op rij. Bij Mr-Orange is persoonlijke aandacht één van de belangrijkste speerpunten. Niet alleen voor klanten, maar ook voor onze medewerkers, leveranciers en andere relaties. Dat is natuurlijk makkelijk gezegd, maar wat houdt dat eigenlijk in? In deze blog vertelt Marjon de Visser, algemeen directeur bij Mr-Orange, hoe IT met aandacht er in de praktijk uitziet.

Ondernemen met menselijke maat

Ondernemen met menselijke maat, dat is één van onze kernwaarden. Dat geldt naar onze medewerkers, onze leveranciers, maar natuurlijk ook zeker naar onze klanten. Als ik zelf een helpdesk of klantenservice bel – als die optie überhaupt al beschikbaar is – , heb ik vaak het gevoel dat ik een nummer ben. Ik zou niet willen dat onze klanten dat gevoel hebben als ze ons bellen. Als je hier bij de helpdesk binnenloopt, hoor je direct dat het er anders aan toegaat. ‘Hi Ruben, is je dochter alweer beter?’ ‘Goedemorgen Sandra, heb je een fijn weekend gehad?’ Goedemiddag Pieter, hoe gaat het?’ Je voelt direct dat persoonlijke aandacht centraal staat. Onze supportengineers zijn ICT-professionals met een warm hart. Ze kennen de klanten bij de voornaam en ze weten wat er speelt, binnen de organisatie, maar soms ook zelfs daarbuiten.

Onze engineers zijn kind aan huis

We hebben ook een reeks klanten waarvoor we het systeembeheer verzorgen. Hun medewerkers bellen direct met onze support collega’s. In bijna alle gevallen kunnen we issues remote oplossen. Lukt dat niet, dan komen we op locatie. Soms maken we op voorhand al de afspraak dat iemand van ons één of meerdere dagdelen per week bij de klant op locatie is. De frequentie hiervan kan naar behoeven worden aangepast. We zorgen ervoor dat dat dan zo vaak mogelijk dezelfde engineer er is. Ook dat komt weer ten goede aan de persoonlijke band. De engineer is kind aan huis en weet precies waar de koffieautomaat – cruciaal voor een IT’er – te vinden is. Natuurlijk gaan ook onze engineers zo nu en dan op vakantie, maar we proberen het zo te plannen, dat het voor iedereen past. Is er echt nood aan de man – als iemand ziek is bijvoorbeeld – dan hebben we natuurlijk altijd een goede vervanger paraat.

Praatje pot

Wij vinden deze benadering heel normaal, maar als ik om me heen kijk vraag ik me weleens af of het nog wel van deze tijd is. Veel mensen werken thuis, wat natuurlijk soms praktisch is, maar het kan ook negatieve effecten hebben op ons sociaal-emotioneel welbevinden. Kijk bijvoorbeeld eens om je heen in de wachtkamer bij de huisarts. Iedereen zit met z’n neus in de telefoon. Het lijkt wel of niemand meer weet hoe je een praatje pot moet maken. Bij Mr-Orange hechten we echt belang aan die sociale praatjes.

Collegiaal en warm team

Naar onze medewerkers toe kiezen we ook bewust voor langetermijnrelaties. Onze collega’s vormen een gezellig, collegiaal en warm team met een informele werksfeer. We hebben niet alleen een warm hart voor de klant, maar ook voor elkaar. Daarnaast krijgt iedereen een competitief salaris en mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Dus zoek je nog een leuke baan voor de lange termijn, dan hebben we nog een leuke vacature voor een supportengineer.

Wederzijdse klik

Als Marco, de oprichter en eigenaar van Mr-Orange, op bezoek gaat bij potentiële klanten, zijn ze vaak verbaasd dat hij nog geen conceptofferte bij zich heeft. Dat is wat ons betreft bij zo’n kennismakingsgesprek nog helemaal niet aan de orde. We willen eerst elkaar leren kennen, van mens tot mens. Als het klikt, komen we nog een keer terug om nader de wensen van de organisatie te bespreken en het netwerk te inventariseren. Als we er dan nog steeds allebei positief instaan, dan gaan we aan de slag met een passende offerte. We zijn niet van de harde, agressieve verkoopmethoden. Een relatie, ook in business-to-business, moet passen, voor beide partijen. Dat is ook de ervaring van bijvoorbeeld Simone van TTE Consultants. Haar opmerking, dat wij sturen op persoonlijke beleving en service, daar word je toch gelukkig van?!

Ook zin in IT met persoonlijke aandacht?

Lijkt het je ook wel wat om een IT-partner te hebben die blij wordt van persoonlijke beleving en service? Neem contact met me op via mail, of bel naar 0168-700501. We leren je graag kennen!