Nieuws
Lees hier onze tips, ervaringen en belangrijk nieuws.
Flexibel en veilig werken met Microsoft End-Point Manager
De tijd dat we massaal elke ochtend in de auto of op de fiets stapten om van 9 tot 5 op kantoor door te brengen, ligt ver achter ons. Flexibel werken is steeds meer de norm. Dit geeft medewerkers gemak en vrijheid, maar voor de organisatie brengt dit de nodige...
Zo houden wij de kennis van onze medewerkers op peil
Als IT-professional is het van cruciaal belang om voortdurend bij te blijven. Onze dynamische branche ontwikkelt zich in razend tempo en nieuwe technieken dienen zich steeds weer aan. Kijk alleen al naar de ontwikkelingen rondom kunstmatige intelligentie van de...
Besparen op IT? Zo doe je dat
Hoewel technologie niet meer weg te denken is uit ons leven, zien veel bedrijven IT als een onwelkome kostenpost. IT-investeringen brengen vaak hoge initiële kosten met zich mee en de kosten voor het onderhoud zijn ook niet mals. Toch is IT onmisbaar als je de...
Een dag op de supportdesk van Mr-Orange
Onze helpdesk helpt. Dat klinkt als een fikse open deur, maar dat is het niet, weten wij van onze klanten. Als wij ondernemers en hun medewerkers vragen naar de grootste ICT-frustraties, dan is het antwoord negen van de tien keer: helpdesks die niet hélpen. Bij...
Stroomkosten in IT. Mag het een onsje minder?
Hoewel de energieprijzen weer iets lijken te dalen, blijft de maandelijkse energierekening voor veel ondernemers een grote zorg. Om stroom te besparen, kun je denken aan ledverlichting, een nieuwe cv-ketel, triple glas en andere isolerende maatregelen. Maar heb je...
IT met persoonlijke aandacht, hoe ziet dat eruit?
Wie kent het niet? Je belt een helpdesk en je moet eerst uitleggen wie je bent, misschien zelfs wel voor de derde keer op rij. Bij Mr-Orange is persoonlijke aandacht één van de belangrijkste speerpunten. Niet alleen voor klanten, maar ook voor onze medewerkers,...
Terugblik 2022
Van reflecteren kun je leren. Dit nemen wij ons zeer ter harte, daarom blikken we graag terug naar ons afgelopen jaar. We kijken dan niet zozeer naar ontwikkelingen in de techniek, maar naar ons als organisatie. Ook blikken we vooruit naar volgend jaar en naar wat...
Belangrijk: Basic Authentication stopt per 1-10-2022
Microsoft heeft onlangs aangekondigd met ‘basic authentication’ te stoppen waardoor sommige mail- en maatwerkapplicaties niet meer goed kunnen functioneren. De oplossing is om over te stappen naar ‘modern authentication’, oudere applicaties te upgraden en...
3 belangrijke ICT-tips voor het MKB
1. Make it simple… Ieder bedrijf maakt het mee, een complexe Exchange mailserver die onderhoud nodig heeft, licenties kost en eens in de paar jaar vernieuwd dient te worden. Om maar niet te praten over back-up en disaster recovery. Onze tip is: Beheer zelf geen...
We hebben een nieuw logo!!
Dit jaar bestaat Mr-Orange 15 jaar! Dit vinden wij een mooie gelegenheid om ons logo en huisstijl op te frissen. We zijn er druk mee aan de slag gegaan. Als eerste kunnen we ons nieuwe logo laten zien: Wij zijn erg blij met het nieuwe logo. We zijn...
Uitslag goede doelenactie
Wij zijn van mening dat onze verantwoordelijkheid verder reikt dan alleen het zakelijke. Daarom ondersteunen wij diverse goede doelen. Hier betrekken we onze klanten en relaties graag bij, in de hoop dat wij ons enthousiasme kunnen overbrengen. Hieronder maken we...
Belangrijk: Groot hiaat in Office365 back-up
Maakt u gebruik van Office365 en ook van Outlook? Als IT-verantwoordelijke weet u dat er dan een back-up kan worden gemaakt van al uw e-mails. Dit moet overigens wel ingesteld worden, maar daarna lijkt dit dus veilig en op orde. En dat is precies de reden dat wij u...
